FAQ – Elastic Gymwear
Missä tuotteet valmistetaan?
Kaikki tuotteemme valmistetaan käsityönä alusta loppuun asti Suomessa. Ompelimomme sijaitsevat Turussa ja Tampereella. Valmistusprosessiin kuuluvat tuotteen suunnittelu, kaavoitus, leikkaus, ompelu ja mahdollinen painatus.
Mistä tuotteidemme raaka-aineet tulevat?
Käytämme tuotteissamme eurooppalaisia laatukankaita saavuttaaksemme parhaan mahdollisen käyttökokemuksen ja lopputuloksen. Mahdollisuuksien mukaan pyrimme käyttämään kierrätysmateriaaleja. Suurin osa kankaistamme tilataan Italialaisesta kangastehtaasta. Carvico on ympäristösertifioitu valmistaja, joka on sitoutunut EU:n asettamiin lainsäädäntöihin koskien vastuullista tuotantoa.
Missä Elastic Gymwearin toimipiste sijaitsee?
Toimipisteemme sijaitsee Turussa, osoitteessa Saukonojantie 27. Toimipisteellä voit myös tehdä ostoksia noutoaikojen yhteydessä.
Saako tuotteitanne myös seurapainatuksella?
Kyllä saa! Kaikki käyttämämme kankaat ovat painokestäviä. Seuravaatekirjeen voi tilata osoitteesta myynti@elastic.fi. Lähetämme mielellämme voimassa olevan hinnaston ja malliston suoraan seuroille / ryhmille.
Saammeko alennusta joukkue- tai ryhmätilauksissa?
Ryhmätilauksista on mahdollista saada vähintään 10 % alennus, kun tilausmäärä on n. 10 henkilöä. Lopullinen alennus muotoutuu tilaajien määrän ja tuotteiden mukaan. Voit myös lähettää tarjouspyynnön verkkosivujemme yhteydenottolomakkeen kautta, IG-directissä tai sähköpostilla osoitteeseen myynti@elastic.fi.
Mikä on tilauksen toimitusaika?
Pyrimme lähettämään kaikki varastossa olevat tuotteet seuraavan arkipäivän aikana. Mikäli tilauksellasi on kiire, olethan ystävällinen ja mainitset asiasta tilauksen kommenttikentässä, kiitos.
Mitä tarkoittaa jälkitoimitus?
Jälkitoimituksessa oleva tuote tarkoittaa, että tuotetta ei ole täysin valmiina varastossa. Tuotetta saattaa kuitenkin olla puolivalmiina esimerkiksi osittain ommeltuna tai painamattomana. Kaikki lyhyet topit ristikko-olkaimilla valmistetaan velour-asujen lisäksi tilaustyönä. Vaikka tuote on jälkitoimituksessa, pyrimme toimittamaan sen asiakkaalle viimeistään viikon kuluessa. Mikäli toimitusaika viivästyy, olemme aina yhteydessä suoraan tilaajaan.
Voinko muuttaa tilaustani?
Tilausta voi muuttaa niin kauan kuin se on ”käsittely” -tilassa. Kun tilaus kuitataan valmistuneeksi, se on matkalla luoksesi.
Mitä teen jos tuotteessa on virhe?
Mikäli havaitset tuotteessasi selkeän valmistusvirheen, olethan mahdollisimman nopeasti yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen myynti@elastic.fi. Korvaamme sinulle virheen sattuessa uuden tuotteen.
Miten voin palauttaa tuotteen, joka on ostettu Elasticin verkkokaupasta?
Kaikilla tuotteilla on 14 vrk vaihto- ja palautusoikeus, pois lukien mittatilaustyöt ja seuravaatepainatuksia sisältävät tuotteet. Ellei tuote ole sopiva, voit palauttaa sen ja saada hyvityksen tekemällä palautusilmoituksen sähköpostitse osoitteeseen tilaukset@elastic.fi. Lähetämme sähköisen rahtikirjan tuotteiden palautusta varten. Kun tuotteet ovat palautuneet meille ja ne on tarkastettu, palautamme rahat maksukortille / tilille, josta tilaus on tehty. Alennustuotteiden palautuksesta vähennämme 7,90 € toimituskuluja.
Palautusehdot:
– Tuotteita ei ole käytetty ja ne ovat myyntikunnossa.
Onko alennetuilla tuotteilla vaihto- tai palautusoikeutta?
Alennustuotteilla on normaali 14 vrk vaihto- ja palautusoikeus. Alennustuotteiden palautuksesta perimme 7,90 € toimitusmaksun, joka vähennetään mahdollisesta hyvityksestä.
Mistä voin ostaa lahjakortin?
Lahjakortin voit ostaa kätevästi verkkokaupastamme.
Kuinka kauan lahjakortti on voimassa?
Lahjakortti on voimassa yhden vuoden ostopäivästä. Lahjakortin voi käyttää myös myyntipisteellämme, mutta suosittelemme sen käyttämistä verkkokauppatilauksissa.
Miten käytän alennuskupongin tai lahjakortin?
Alennuskuponki ja lahjakortti toimivat rahanarvoisina etuina verkkokaupassamme. Kun olet valinnut haluamasi tuotteet ostoskoriin, voit lisätä alennuskoodisi kassalla kohtaan ”kupongin koodi”. Kassa vähentää automaattisesti saamasi edun ostoskorin / tuotteen loppusummasta.
Voinko seurata tilaukseni etenemistä?
Kaikista verkkokauppatilauksista tulee vahvistusviesti sähköpostiin. Kun tilaus on valmistunut, saat uuden sähköpostin, josta näet Matkahuollon seurantakoodin. Suosittelemme tarkastamaan vahvistusviestin saapumisen myös roskapostista.
Mistä voin noutaa tilaukseni?
Turun alueella tehdyt tilaukset voit noutaa maksuttomasti toimipisteeltämme osoitteesta Saukonjantie 27. Matkahuollon kautta lähteville paketeille voit itse valita haluamasi noutopisteen tilauksen viimeistelyvaiheessa.
Miten vaatteet säilyvät parhaiten?
Suosittelemme kaikille treenivaatteille 30 asteen pesua nurinpäin. Lyhyt ja hellävarainen pesuohjelma kuluttaa elastaania sisältäviä vaatteita vähiten. Joissakin pesukoneissa on jopa erillinen ohjelma urheiluvaatteille.
Pesuaineista järkevin on valkaisuaineeton ja nestemäinen, sillä se sekä liukenee että huuhtoutuu parhaiten. Erityiset urheiluvaatteiden pesuun tarkoitetut pesuaineet ovat turvallinen valinta, mutta saman asian ajaa matalissa lämpötiloissa toimiva ja tekokuiduille sopiva nestemäinen pesuaine.
Mistä löydän tuotteiden kokotiedot?
Tuotteiden kokotaulukot löytyvät jokaisen tuotteen tuotetiedoista. Mitoituksemme on melko napakkaa mutta kulkee pääsääntöisesti linjassa lapsen pituuden kanssa. 145 cm pitkälle lapselle suosittelemme ottamaan koon 150 cm. Mikäli olet epävarma oikean koon valitsemisesta, ota rohkeasti yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse. Me autamme sinua mielellämme.
Miksi joitain tuotteita poistuu valikoimasta?
Pyrimme jatkuvasti parantamaan tuotteidemme laatua ja kestävyyttä, sekä uudistamaan mallistoamme kysynnän mukaisesti. Olemme myös muuttaneet kaavoituksia mm. asiakkaiden toiveista, tällöin vanhat mallit myydään pois uusien tieltä.
Eettiset periaatteet ja ympäristövastuu toiminnassa?
Ekologiset toimintatavat ovat yrityksemme tärkeimpiä arvoja. Pyrimme ottamaan huomioon ympäristöystävällisyyden kaikessa toiminnassamme. Pienyrityksenä koemme ekotehokkuuden kehittämisen tärkeänä osa-alueena, jonka otamme huomioon tuotteen kaikissa valmistusvaiheissa.